" Baztertze egoeran dauden adin txikikoak" izeneko blog honi hasiera emateko, urte honetan zehar aurki ahalko ditzazkegun sarrera mota desberdinei buruz hitz egingo dugu.

Gai hau bere barnean azpigai ugari hartzen dituen gai bat da. Honi buruz asko hitz egingo dugu eta, konpontzeko bide bat aurkitzen saiatuko gara; beti ere,
gizarte hezitzaile baten ikuspuntua eta zeregina ahaztu gabe.



Datuak

Haurren egun unibertsala



     Adituek diotenez, haurtzaroa ezinbesteko etapa bat da helduaroan gizarte bazterketa saiesteko, baina… Zer gertatzen da Espainian egoera honetan jaiotzen diren haurrekin? Elikapen txar bat, etxebizitza txar bat, sailtasun familiarrak,…

     Unicef-ek, bere azkenengo txosten batean, La infancia en España 2010-2011” hain zuzen ere, azaleratu duen bezala, Espainia mailan ondorengo egoera aurki dezakegu:

Lekua

Portzentaia

Zergatia
Espaina% 24,1Pobrezia
UE% 20Pobrezia
Instituto Nacional de
Estadística  

(INE)
% 24,5Probrezia arriskua


     Beraz, taula hau ikusi ondoren, Espainia, urteak aurrera joan ahala, bere egoera ekonomikoa hobetu ez duela ikus edo ondorioztatu dezakegu; eta honek bizi baldintzen atzerapenak areagotzen ditu.

     Egoera hau erkidegoen arabera ikusi nahi izanez gero, datu guztiak ondorengo taulan ikus dezakezue:




     Sarrera honen informazioa http://integractua.org/ web-gunetik aterata dago.







9/10 adin txikikoek gizonezkoak dira




     Baztertze egoeran dauden adin txikikoei buruzko informazioa bilatzen nengoela interneten, goiburu hau aurkitu dut: "Nueve de cada diez menores en riesgo de exclusión son varones".

    
   
     Goiburu hau, "La Mirada de Jokin" blog-ari zegokion eta oso sarrera interesgarria iruditu zait.
     Jokin-en blog hau, "Bullying-Problemática adolescente"-ri buruz hitz egiten du. Oso albiste interesgarriak ditu baina, oraingoan, soilik hasieran aipatutakoan erdiratuko gara.


     Sarrera hori, 2006. urteko uztailari dagokio eta bertan, Córdobako adin txikiko fiskalak adierazi zuena kontatzen du.                                                                                                      Iturria: "La Mirada de Jokin"
     Fiskal honek, baztertze egoeran dauden adin txikikoen
 %90 gizonezkoak direla esaten du.

     Baztertze egoeran dauden adin txikiko hauen deskripzioa ematen saiatzen da; ohiko kasuak: borrokak, erasoak, ekintza bandalikoak, ordena publikoarekiko kontrako faltak, lapurretak, ebaskeriak,... direla esanez.

     Ministerio publikoa, laguntza eskaintzen duten talde teknikoak dituela azaldu zuen; psikologoez, gizarte langileez eta gizarte hezitzaileez integratuta.
     Honi dagokionez, Jokin-en bere blogean adierazten duen iritziarekin bat nator: "los equipos de educadores tienen una labor muy importante en la elaboración del informe de la situación y de las necesidades del menor para aplicar sobre todo medidas educativas, dejando como última medida el internamiento, que sólo se da cuando hay una conducta grave".
     Gai honekin jarraituz, Adin txikikoaren legea-ri buruz hurrengoa azpimarratzen du: "no sólo es sancionadora, sino también educativa, ya que persigue su reinserción", beraz, ondorengo definizioa ematen du: "ley humanizadora y progresista, a la que le falta más dotación de medios tanto materiales como humanos".
     Beraz, honekin bukatzeko; oso esaldi adierazgarri bat ipiniko dizuet, erreflexionatzera gonbidatzen diguna:

     "Un menor entra en situación de riesgo social cuando fallan las redes sociales o porque procede de una familia desestructurada".



Aipu batzuk

“No sé cómo siendo los niños tan listos, somos los adultos tan necios: debe ser fruto de la educación.”
Alejandro Dumas.


"Excluyamos, ante todo, las ideas falsas, desmoralizadoras, los prejuicios engañosos, las impresiones que asustan, en una palabra todo lo que aleja la imaginación de la verdad y la lleva a la confusión, hacia el desorden. Suprimamos las insinuaciones malsanas, la excitación de la vanidad, las ocasiones de rivalidad. Construyamos un panorama de visiones tranquilas, ordenadas, naturales, una vida sencilla, activa, variada, articulada entre el trabajo y el esparcimiento, en fin, la práctica gradual de nuestra libertad y nuestras responsabilidades."
Paul Robin, Hezitzaile anarkista.


Informazioa: "Educación Social-Blog Colavorativo"-tik aterata dago.